“We zijn een IT-bedrijf en zijn gevestigd in Apeldoorn, dus het zou vreemd zijn als we ons niet bij Apeldoorn IT zouden aansluiten.”
Wat begon als hobby op een zolderkamer, is inmiddels uitgegroeid tot een bedrijf met ruim 45 medewerkers en klanten wereldwijd. Klanten waar ze ontzettend trots op zijn! Zij stellen hun vertrouwen in MCX en dat wordt beloond. Het resultaat mag er dan ook zijn; ruim 80 zeer tevreden ‘relaties’! Het recentelijk opgeleverde kantoorpand op de hoek van de Deventerstraat en de Quarles van Uffordlaan is sinds kort de thuishaven van IT-beheerder MCX. Sinds kort zijn ze ook aangesloten bij Apeldoorn IT. Wij gingen in gesprek met directeur Johan van Veen.
Als eerste, wat doet MCX?
“MCX is al ruim 20 jaar actief in het technisch beheer van Oracle software voor diverse klanten. Onze private Cloud wordt aangeboden vanuit drie datacenters. MCX verzorgt de volledige infrastructuur en biedt toegang tot de klantapplicaties in het datacenter. Onze kennis en de manier waarop we die aanbieden, maakt ons uniek. Door het nemen van de verantwoordelijkheid voor het beheer, halen we zorgen weg bij onze klanten. Dit onderstrepen we met een vaste prijs per maand. Zonder gedoe, zodat de klant niet na hoeft te denken over beheeroplossingen of kosten.”
Het kantoor van MCX staat in Apeldoorn, maar omdat ze ‘remote beheer’ toepassen, maakt de vestigingsplaats voor klanten eigenlijk niet uit. Voor de medewerkers zelf is dit ook niet van belang, het werk uitvoeren gaat net zo makkelijk vanuit huis of op locatie bij de klant.” Toch vond Johan het niet meer dan logisch om lid te worden van Apeldoorn IT. “Ik kwam in gesprek met iemand over deze netwerkorganisatie en diegene was erg positief. De hoogste tijd om ook deel uit te maken van Apeldoorn IT”
Wat zijn je verwachtingen rondom het lidmaatschap?
“Ik vind het belangrijk om de zichtbaarheid van Apeldoorn als IT-stad te kunnen vergroten. Onmisbaar is dan de verbinding met andere IT-ondernemers. Het delen van kennis, het uitwisselen van inzichten en sparren over gezamenlijke issues, zorgt voor versterking.”
Wat kan de meerwaarde van Apeldoorn IT zijn volgens jou?
“Hoewel we in Apeldoorn geen universiteit of hogeschool hebben, is de kennis die wordt gevraagd wel van een steeds hoger niveau. Hoe zorgen we dat dit groene hart van de Veluwe aantrekkelijk wordt voor studenten om hierheen te komen en te blijven? Door te laten zien dat er in Apeldoorn ook gave dingen gebeuren, creëer je een interessant imago en zorg je dat mensen zich willen binden aan deze stad. Een platform als Apeldoorn IT kan daarin op een juiste manier en voor de juiste doelgroep, faciliteren. Daarnaast zijn er veel ondernemers die hetzelfde probleem hebben; de zoektocht naar nieuwe medewerkers. Gezamenlijk optrekken kan hierbij voordelen bieden.”